joi, 16 iunie 2011

Tinutul Sarbesc din cadrul Tinutului Romanesc din interiorul Tinutului Secoiesc

Cei 150 de romani de nationalitate maghiara care cer separarea asa-zisului tinut secuiesc ar trebui sa primeasca ceea ce cer.
Apoi, deoarece eu sunt roman care locuiesc in acel tinut, respectand aceleasi reguli ale minoritatilor, incep sa imi cer drepturile de minoritar al tinutului secuiesc, la fel de excesive cum am vazut ca cer maghiarii. In pasul doi voi cere autonomia tinutului meu, romanesc, din trupul tinutului secuiesc.
Cum in zilele noastre, un roman care calatoreste in Covasna trebuie sa ceara paine in limba maghiara, vom extinde aceeasi regula si la tinutul Romanesc din tonutul secuiesc, urmand ca toti “secuii” sa vorbeasca romaneste.
Problema este ca in familia mea exista un sarb, care va dori fireste, autonomia, ceea ce va duce la “Tinutul Sarbesc din cadrul Tinutului Romanesc din interiorul Tinutului Secuiesc”. Cum regula “cel mai slab impune” se va pastra si acum, romanii vor vorbi sarbeste, la fel ca maghiarii.

Avand in vedere ca cetatenii cu pricina sunt cam 150, conform ultimului recensamant, asa-zisul tinut secuiesc ar trebui sa devina o strada, sa zicem Strada Secuiasca, si lucrurile ar fi rezolvate. Ah, sigur … as dori o alee numita Aleea Romaneasca, care sa aibe o mica iesire numita “micul pasaj sarbesc”.

Sper ca astfel va deveni limpede ca numele ar trebui sa fie Tinutul Secoiesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu